بنام آنکه جان را فکرت آموخت

سلام بر شما دوستان و همراهان گلم

در آستانه فرا رسيدن يوم الله ۷ تير هستيم و من اين مقاله رو بياد اون عزيزان نوشتم باشد تا مرضی خداوند و مقبول خاطر شما عزيزان گلم قرار بگيرد:

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 بسمه تعالی

 

عبرت هاي هفتم تير:

 

 

گامي در شناخت آفتها و آسيب پذيريها

 

 

محل انفجار حزب جمهوري - مشهد شهيدان 7 تير  60

 

 

 

 

در آستانه بيست و چهارمين  سالگرد فاجعه خونين هفتم تير،

 

 ضمن  گراميداشت ياد و خاطره شهداء بزرگوار اين يوم الله سرنوشت ساز،


 فرصت را براي تجديد بيعت با شهيدان اين واقعه دردناك مغتنم دانسته


 پايبندي و تعهد  خود را در اعتلا بخشيدن به انديشه و آرمان آنان اعلام ميداريم.

 

بازخواني تحولات سياسي سال 60 و بررسي عميق علل پيدايش حادثه هفتم تير

 

با همه زمينه ها و

بسترهاي سياسي آن

 


 وابعاد بزرگ فاجعه و تاثيرات شگرفش بر روند تكاملي انقلاب اسلامي و

 

بررسي شرائط سياسي انقلاب اسلامي در عصر حاضر


و جريانات موجود در جامعه امروز در مي يابيم كه شناخت آفتها و

 

نقاط آسيب پذيري كه متوجه نيروهاي انقلاب اسلامي ميباشد


بمراتب مهمتر از اصل رخداد هفتم تير سال 60، بوده

 

و عبرتهايش براي آينده نظام اسلامي درس اموزتر ميباشد.

 

مجالس بزرگداشت شهيدان جاويد هفتم تير سال 60 بعنوان

 

كانون پر تپشي براي اعلام هم سوئي در

نگرشها


 و جهت گيري هاي سياسي، فرصتي براي تقويت  اراده جدي در احياء آرمانهاي ارزشی


 و نقش اجتماعي شهيدان و  تصميم قطعي به پيمايش راه نا تمام آنان در مبارزات

 

عدالتخواهانه و استقلال طلبانه


و اعلام هم پيماني در مواجهه با خط نفاق و سازش خواهد بود.

 

بي ترديد در پرتو حضور هدفمند در مجالس گراميداشت شهداء هفتم تير مي توانيم قابليت خود


در استفاده از اين سرمايه هاي بزرگ معنوي و ذخائر بزرگ الهي براي رسيدن به جامعه سالم 

 

 و مستقل اسلامي را افزايش دهيم


و با پيگيري مطالبات سياسي؛ سعادتمندي بزرگي را نصيب خود گردانيم.


 
بي شك جامعه اي كه روح حاكم بر رفتار فردي و جمعي افرادش بجاي دنيا گزيني

 

و طغيانگري كه خصيصه  برجسته راهيان جهنم است،


نهي نفس انساني از تمايلات شيطاني و ترس از مقام ربوبيت خداوند باشد،

 

به سوي سعادت ابدي رهنمون  خواهد شد.

 

وقتي ربوبيت خداوند نباشد هوي پرستي جايگزين خدا باوري ميشود.


 وقتي مديريت انسان و جامعه انساني متكي بر قدرت ربوبيت خدا نباشد،


لاجرم ربوبيت قدرتهاي ناروا تكيه گاه مديران جامعه  خواهد بود


و اجراي اوامر "كل جبار عنيد" امري اجتناب ناپذير تلقي ميگردد.


زيرا كه در نظامات مبتني بر طغيان و طغيانگري،

 

شيطان بجاي خداوند عهده دار ربوبيت جامعه مدني خواهد  شد


و سرنوشت انسانها در زندگي بين دو جهت گيري متمايز شخصيت ساز رقم خواهد خورد.


يكي ويژگي شخصيتي طغيانگري و دنيا گزيني بر اساس "من طغي و آثر الحيوة الدنيا" است


كه منجر به كيش شخصيت ميشود و ديگري ويژگي هواي ستيزي كه ويژه شخصيتي خدا ترسان ميباشد.

 

آفتي كه سلامت نفس نيروهاي انقلاب را به مخاطره ميافكند همين دنيا گزيني است كه


 بهترين جلوه احساس اين خطر را در كلام نوراني رهبر فرزانه ميتوان جستجو نمود كه فرمودند:

 

((انقلاب اكنون در مرحله ايست كه مي توان آنرا دوران جهاد اكبر ناميد كه

 

دوراني است بسيار 

سخت،  

 بسيار خطرناك و همه انقلابها اين دوران را قاعدتا تجربه مي كنند

 

 و شايد بشود گفت اكثر انقلابها در اين  دوران دچار لغزش و انحطاط مي شوند


و شايد تعجب كنيد اگر عرض كنم كه انقلاب عظيم تاريخي نخستين اسلام

 

در چنين دوراني بود كه بيشترين  نيروي خود را از دست داد.


بلي دوران جهاد اكبر يعني دوراني كه شور و هيجان اوليه انقلاب تا حدود زيادي فرو نشسته،


 ضمنا موفقيت هائي بدست آمده و چهره راحت زندگي، خود را به بسياري نشان داده


 و چرب و شيرين زندگي در دهانهائي مزه كرده است. اين، آن دوران خطرناك است.))

 

ويژگي شهداي هفتم تير اين بود كه با برخورداري از نفس مطمئنه،

 

بر هر گونه هوي پرستي غلبه 

كردند و لايق خداگونگي شدند.


وچون خداوند حي است، شهدا هم به عنوان " احياء عتد ربهم "  به سه افتخار منحصر بفرد:


 حيات جاودانه، شادمان از برخورداري از فضل الهي در نزد او و چشم براه الحاق رهپويان راهشان گرديدند.

 

اقتضاي زنده بودن شهيدان به  جريان دائمي آرمان و انديشه آنان در جامعه و تاريخ  است


و تاثير گذاري محسوس نقش اجتماعي و تداوم عيني روشهاي سياسي آنان در روند تصميم سازيها


و تصميم گيري ها در عرصه سياست و حكومت خواهد بود.

 

از آنجائيكه شهداء ما تجسم عيني اخلاق و تقوا هستند و منش شخصيتي آنان  مظهر شايسته اي از

 

تجلي تربيت اسلامي انسان معاصر در آرمان شهر الهي است ؛


 از اين رو هر كس در جستجوي نمونه برتر اخلاق اسلامي در جامعه مدني است،

 

بجاي مطالعه در كتب  اخلاقي آنرا در زندگي شهدا جستجو كند.


چون منش و روش هر يك از شهداء هفتم تير تجلي ملموس تهذيب نفس بوده است.


و از اين حيث ما مفتخريم به اينكه شهداي هفتم تير الگوي تبعيت پذير تربيتي براي ترسيم چهره

/ 0 نظر / 5 بازدید