بنام خداوند جان و خرد
سلام به دوستان گلم
ولادت حضرت فاطمه زهرا س بر شما مبارك باد.
مولود مباركي كه بخاطر تجلي نورش و انتقال طينت پاك و معصومانه اش از عالم ملكوت به عالم ملك پيامبر خودساخته به امر الهي موظف به خودسازي چهل روزه ميشود .
كاري كه در حق هيچ يك از اولاد پيامبر مسبوق به سابقه نبود !!!!

ولادت با بركتي كه در آستانه تولد مباركش نزاع قبيله اي با تدبير عالي پيامبر در قضيه نصب حجرالاسود حل ميشود .
مولود عزيزي كه تولدش خود افشاگر بد طينتي اهل مكه در ياري نرساندن به خديجه پاك گرديد تا نشاني باشد در تاريخ براي نمايش عمق كينه زنان مكه نسبت به خاندان رسالت انهم بجرم ايمان اوردنش !!!!
هنوز چندي از ميلاد اين نور نگذشته بود كه رنج تشنگي و گرسنگي در دره ابوطالب را ميچشد تا شاهدي صادق و رنج آشنا بر ناله هاي سوزناك كودكان بيگناهي باشد كه پدرانشان از سر كين مشركين به محاصره اغذائي گرفته شده بودند.
هنوز رنج مصائب دردناك ان ظلم تاريخي از يادش نرفته بود كه رنج فقدان ابوطالب او را در برگرفت و همدرد پدر در سوز اين ماتم بزرگ گرديد.
خدايا اين چه سرنوشتي بود كه اين چنين بر زهرا رقم خورد كه هنوز طعم آزادي از تحريم مشركين را نچشيده بايد كامش به از دست دادن مادر ارجمندش تلخ گردد و اين رنج هم بر شانه هاي نحيفش سايه افكند
اري براي خودسازي زهرا خداوند اين چنين مقرر فرمود و هموست كه با چنين تربيتي تفسير عيني ايات خداوند در زمين ميشود تا الگوي شايسته اي براي همه مردان و زنان تاريخ باشد . زهرا عطيه اي است كه كودكيش را به بازيگوشي كودكانه سپري نكرد بلكه ايامي  سرشار از هوشمندي را طي مينمود بگونه اي كه بمحض قرار گرفتن در معرض طرح ريزيهاي خائنانه مشركين براي قتل پيامبر همچون يك نيروي اطلاعاتي ورزيده وجود نازنين رسول خدا را كه صاحب رسالتي عظيم بود از تهديدات و خطرها مطلع مينمود و نميدانم شايد بخاطر همين ذكاوت باشد كه بقول عبدالفتاح عبدالمقصود در كودكي هم از ابوجهل سيلي ميخورد!!!!!


زهرا عطيه اي است كه چون عصمتش در قرآن محرزبوده است دفاعش از حق خلافت علي بن ابي طالب اطمينان بخش جامعه براي قبول و پذيرش آن بوده است.
الگوي شخصيتي اعلا در عشق ورزيدن بمردم انگاه كه در شب زفاف لباس عروسي خود را بر تن نكرده هديه فقرا ميكند و در زندگيش حاضر است سه شبانه روز با كودكانش گرسنه بمانند ولي مسكينان جامعه غذائي براي افطار داشته باشند
بانوي بزرگواري كه رنج گرسنگي را بر كودكان خود تحمل ميكند و با بزرگ منشي بر رنجوري آنان صبر پيشه ميكند ولي حاضر به تحمل گرسنگي يتيمان و بي بضاعتان جامعه نميشود. و به همين سبب است كه قران در شان اين بانوي بزرگوار فرمود: و يطعمون الطعام علي حبه مسكينا و يتيما و اسيرا ...زهرا گوهر درخشنده اي است كه در حقش قران تصريح ميكند: و اتي المال علي حبه ....و اين درحالي است كه خود به شدت نيازمند است با همه عشق مال محبوب خود را انفاق ميكند. كه اين نياز شديد را قران اينگونه توصيف ميكند: يؤثرون علي انفسهم و لو كان بهم خصا صه و بدينگونه ديگران را بر خود مقدم ميدارد.
اما در حقش بجاي مودت كه توصيه قران و وصايت الهي بود، عداوت ورزيده شد. آنهم از سوي نخبگان سياسي و فرزانگان مدعي هدايت و رهبري سياسي و اجتماعي و فرهنگي مردم . و اين در حالي است كه هم "ذي القربي" بودنش نسبت به پيامبرو هم مصداق بارز " اهل بيت " بودنش قابل انكار نبود و هم عترت مسلم نبوي بودو بالاترين افضليت فاطمه همين بس كه بصعه رسول الله بود و با  اين همطراز تن پيامبر انگونه ناجوانمردانه رفتار شد كهقلم از بيانش شرم ميكند.
الگوئي شايسته نه فقط در شوهرداري در فرزند پروري بلكه در اداي قدرتمند تكليف اجتماعي و ايفاي شايسته نقش و رسالت سياسي. كيست كه كمكهاي امدادگرانه زهرا در جنگها و تلاش غذارساني به رزمندگان اسلام را از ياد برده باشد؟
ظلم ستيزي كه فريادش و يا ناله هاي جانسوزش در تاريخ عرصه را بر ستم بارگان تنگ و تنگتر ميكند و در اين راه حاضر به خوردن سيلي ميشود تا به تاريخ بگويد اقامه عدل و دفاع از حق توام با سيلي خوردن است.و گويا تقدير تاريخ نيز اين چنين رقم خورده كه هر كس در دفاع از حق قيام كند بايد سيلي خورد و اين نشانه حقانيت راه اوست.
فرياد اعتراض زهرا نه براي رسيدن به مهتري سياسي يا مال خواهي اقتصادي و دنياگزيني بلكه براي مبارزه با اصل رجعت طلبي بود كه هماره بعنوان يك خطر تهديد كننده مطرح بود . اين فرياد تبلور منطق الهي بود كه فرمود: اگر محمد بميرد يا كشته شود آيا بر سنت گذشتگان خود باز ميگرديد؟ اين فرياد اعلام هشدار دهنده تحقق دل نگراني هاي پيامبر بود كه در خطبه غديريه در جمع حاجيان ايات الهي را بر مردم قرائت نمود و فرمود: و ما محمد الا رسول قد خلت من قبله الرسل افان مات او قتلت انقلبتم علي اعقابكم؟ و با صداي رسا ادامه داده بود: معاشر الناس اتذركم اني رسول الله قد خلت من قبلي الرسل افان مات او قتلت انقلبتم علي اعقابكم ؟ ان الله قد نصب لكم وليا و اماما مفترضا طاعته ... علي كل موحد ماض حكمته جائر قوله فافذ امره ... و هذا علي امامكم و وليكم ... انه امام من الله و لن يتوب الله علي احد انكر ولايته .  اللهم انك انزلت علي ان الامامه بعدي لعلي وليك ... انه ليس اميرالمومنين غير اخي و لا تحل امره المومنين بعدي لاحد غيره......
اهتمام زهرا س اين بود كه اگر باور نداريد كه پيامبر ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي است وصايت نبوي اين است و اين همان حرفي است كه در آغاز رسالت هم فرمود: من يوارزني في الامر الخطير حتي يكون وزيري و وصيي و خليفتي من بعدی


همانطور كه در موضوع شهادت اين بانوي گرامي نوشتم اين موضوع در تاريخ سنگيني ميكند كه چرا زهرا با ناخرسندي از از عالم خاك بر عالم افلاك قدم نهاد؟
پيامش در جمع زنان مدينه و احتجاجش در مسجدالنبي ، روي گرداني از غاصبان فدك و بانيان ظلم بر پيامبر و علي نه تنها از ياد نميرود كه خود رسواگر اين ستمگري است.
وصيت معروفش خود فريادي در تاريخ است و قبر گمشده اش گوياي اين خشم مقدس و ماندگار اوست .
علي رغم توجيهات نابخردانه بدانديشان كه هميشه تطهير كننده ظالمان بوده و هستند ، حضور غاطبان در لحظات وفات زهرا بقصد طلب حلاليت خود مؤيد اين ناخشنوي بوده و تغسيل و تكفين و تدفين شبانه خود سند اشكاري در تاريخ است تا مردم اغوا نشوند.
توفيقي باشد در اين مورد به تفصيل در فرصت مناسب سخن خواهم گفت.
فقط خواستم بگويم كه اين شب بي پايان زهرا سندي است بر محكوميت تلاشهاي مضبوحانه و مفتضحانه كج فهماني كه از تاريخ آزادگي درس عبرت نمي آموزند.

/ 0 نظر / 9 بازدید